Gljiva trenutka: Jurjevka (Đurđevača) Calocybe gambosa

Vrijeme je … uvijek je vrijeme …
vratiti se pisanju o gljivicama🙂.

Milijun privatnih isprika (čitaj problema) odagnalo me od ovog zadovoljstva predaje iskustava i znanja o gljivama;
no, tu sam i uz vašu pomoć idem dalje. Uz sporadične postove o lijepim gljivljim temama, planiram seriju – Gljiva trenutka.

No da ne duljim – trenutak je za Jurjevku, a slike govore 1000 riječi:

Calocybe_gambosa

Sam naziv govori kada naš narod očekuje da plodi – Jurjevka – Calocybe gambosa

Što reći još; postoji varijacija koja je puno tamnije smeđa, obje varijacije rastu na rubovima šuma ili pak livadama uz samu šumu a micelij im kreira prekrasne krugove na livadi, a Jurjevka plodi na rubu krugova (bilo na livadi ili u šumarcima). No da ne duljim, evo vam fotka, a ja idem skočiti do šume, pa ako bude sreće poslikam neku za vas – dršte mi fige.

Vilinski krug Jurjevke

Vilinski krug Jurjevke

One Response to Gljiva trenutka: Jurjevka (Đurđevača) Calocybe gambosa

  1. ognjen kaže:

    postovanje draga gospodo ja sam ognjen i zivim u banjaluci imam veliku zelju da se bavim uzgojem sampinjona i bukovaca ali u mom gradu nema gde da se kupi kompost i miceliji za uzgoj pa vas molim ako moze pomoc kako da dodjem do dobavljaca najblizeg za isporuku hvala vam mnogo unapred pozdrav

Komentar

