Moj prvi Vrganj ove godine – Boletus …

Boletus … – bez imena!  ZAŠTO?
Pa ovako: žuto trusište pa odbacujem sve Boletuse crvene spužvice (B. rhodo …), zatim plavljenje na dodir, prerez … odbacujem sve “prave” vrganje (B. aestivalis isl.),
pa onda boja klobuka, oblik stručka pa boja dna stručka kremasta i šiljato dno … Vodi me ka Boletus radicans. Znamo da su B. radicans i B. calopus jedini (nejestivi) gorki vrganji (uz one otrovne B. koje ne kušam kad ih nađem).
Probam komadić, žvačem, žvačem pa ispljunem. Drugi komadić, žvačem, žvačem prednjim zubima, pa ispljunem. Dam prijatelju da proba: “Nije gorak – ne!”
I gdje smo sad?
Da nije B. appendiculatus ili B. fechtnerii (strogo zaštićeni)?- Paaa, ne izgleda mi ali … ETO ZATO🙂

moj prvi Boletus 2012. i već problem🙂

2 Responses to Moj prvi Vrganj ove godine – Boletus …

  1. elvis kaže:

    kaj je to?

  2. bojan kaže:

    Ako si ga našao u hrastovoj ili bukovoj šumi onda bi mogla biti lažna kraljevka Boletus Pseudoregius, ustvari 99,9% sam siguran da je lažna kraljevka možda malo stariji ili vlažniji primjerak sudeći po porama. Boletus pseudoregius (Heinr. Huber) Estadès
    Syn.
    Boletus appendiculatus subsp. pseudoregius Hubert
    Boletus speciosus Frost
    Jestiv vrganj, jako dobar i mirisom i ukusom, po ukusnosti spada u prvu klasu vrganja kao i edulis, aereus i sl.
    E sad, čiko od kojeg sam ja učio me naučio da sve vrganje koji mjenjaju boju na dodir ili prerez (B.Speciosus, B.Erythropus, B.Luridus…i sl.) treba malo baciti u ključalu vodu par minuta i prosuti vodu i onda spremati po želji. Ja sam ga kiselio i baš je dobar.

Komentar

