Gyromitra – prije jestiva – danas smrtno otrovna

Ugodno iznenađenje priredila mi je u subotnje poslijepodne Gyromitra promjera 7 cm i isto toliko visoka …

Golemi ili Rogljasti hrčak?

G. gigas ili G. fastigiata?

Nekada smatrana ukusnom jestivom gljivom, danas se zna da je kumulativno, nakon više uživanja – čak potencijalno smrtno otrovna
Jedna od Gyromitra sp. – Rani hrčak (Moždanica) čak se i naziva G. esculenta što u prijevodu znači – jestiva.
No, ne preporučam iskušavanje niti sebi, a niti vama!!!

Uživajmo u njenoj ljepoti …

2 Responses to Gyromitra – prije jestiva – danas smrtno otrovna

  1. Marica kaže:

    Pozdravljam Vas,
    željela bih Vam reći da sam u subotu, 27.03. i ja također pronašla “nešto”, tj. bila sam sigurna da je u pitanju Gyromitra, mada je bila svjetlo žute boje, no, veći znalci i stručnjaci od mene su zaključili da je to Češka smrčkovica pa sam ja pomislila da sam ipak pogriješila, pogotovo stoga što jedina Gyromitra koju sam u životu vidjela je bila tamnije boje, nekakve smeđo – crvene. No, sada kada vidim sliku vaše Gyromitre – ove žute, uvjerena sam da sam bila u pravu.
    Pozdravljam Vas

Komentar

